Tuesday, August 25, 2015

AZIZAH (Bukan Nama Sebenar)

Kami ada seorang pelanggan Azizah Binti Hussin (bukan nama sebenar) yang mempunyai tunggakan sebanyak RM63,009.40 dengan Malaysia Building Society Berhad (MBSB). Beliau merupakan seorang suri rumah. Suaminya bekerja sebagai pegawal keselamatan dengan gaji RM1500 sebulan dan mempunyai 4 orang anak yang masih bersekolah. 

Atas masalah peribadi dan pendapatan yang terhad, mereka tidak mampu untuk meneruskan pembayaran rumah. Akibatnya rumah yang mereka duduki akan dilelong oleh pihak MBSB. Oleh sebab itu, beliau telah melantik kami KNM Consulting Services sebagai wakil untuk menyelesaikan masalah beliau dengan pihak MBSB.

Setelah itu, KNM Consulting Services telah berunding dengan pihak MBSB sendiri untuk mendapatkan status pinjaman dan dokumen yang diperlukan. Menurut pihak MBSB, rumah mereka akan dilelong jika tidak membuat pembayaran. Kami telah mencadangkan agar beliau membuat penjadualan semula pembayaran kepada pihak MBSB dan berjumpa pegawai zakat. Disebabkan pelanggan tidak mampu untuk membuat pembayaran secara ansuran, kami telah mengaturkan pertemuan pelanggan dengan pegawai zakat yang berkaitan.

(Dalam Proses Bantuan Zakat)

Artikel menarik :




No comments:

Post a Comment