Friday, August 7, 2015

RAKYAT NEWS - 3/11/2014 - ARTIS DIGALAKKAN MENGIKUTI SEMINAR HIBURAN DAN ISLAM

KUALA LUMPUR 3 Nov - Para penggiat seni tanah air sama ada daripada Industri Filem dan Industri Musik digalakkan Mengikuti Seminar Hiburan dan Islam anjuran Persatuan Pengguna Islam Malaysia(PPIM) bagi membincangkan dengan lebih mendalam berhubung perpekstif hiburan dalam Islam.

Ketua Biro Pemantauan Perkhidmatan Kewangan, Sheikh Abdul Kareem Said Khadaled berkata seminar tersebut diharap dapat menyelesaikan masalah industri industri hiburan yang kini dilihat semakin membimbangkan.

"Kita mempunyai ramai peserta daripada para dan pegawai agama tetapi tidak ramai daripada indusri filem dan musik.

"Penggiat seni diminta hadir ke seminar ini bagi bersama-sama membincangkan secara mendalam untuk mencari jalan tengah bagi kebaikan bersama," katanya kepada pemberita ketika membuat sidang media disini, hari ini.

Menurutnya, setakat ini belum ada sebarang perbincangan telah dilakukan oleh para ulamak dan penggiat seni seperti seminar yang akan diadakan itu.

"Kita akan mengupas dengan lebih mendalam berhubung apa yang dikatakan dengan 'Hiburan' daripada perpekstif Islam.

"Belum ada satu perbincangan yang menyeluruh antara para ulamak dan penggiat seni bagi bersama melihat industri ini untuk kebaikan masyarakat," katanya.
Sementara itu, Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan berkata suntikan baru akan dapat disuntik kepada peserta yang menghadiri seminar yang akan berlangsung selama dua hari itu. 

"Seminar ini bertujuan memberi suntikan baru kepada masyarakat kita supaya dapat melihat satu perpekstif yang lebih positif terhadap apa yang kita ada pada hari ini amat membimbangkan," katanya. 

Seminar Hiburan dan Islam tersebut akan diadakan di Institut Integriti di Jalan Duta pada 6 sehingga 7 Disember bulan hadapan dengan penyertaan dibuka kepada 100 orang peserta sahaja.

Artikel menarik :

HARIAN METRO - KDN TERIMA BANYAK ADUAN

KOSMO - 4/11/2013 - SEKRETARIAT BEBAS MUFLIS DITUBUH

BERITA HARIAN - 13/4/2014 - 200 PEMBELI RUMAH MUFLIS

AZIZAH (Bukan Nama Sebenar)

No comments:

Post a Comment